Pàgines d'informació diversa

1

1

diumenge, 25 d’octubre de 2015

Els jocs de l'antiga Empúries a la revista CARAMELLA


 
El juliol va sortir el número 33 de Caramella, la revista de música i cultura popular. I aquest cop Caramella es posa a jugar amb un dossier dedicat als jocs i les joguines. Un ampli recull central d’articles que aborden aquest tema des de vessants diferents i alhora complentàries: des del rol social i cultural del joc fins a parlar amb constructors de joguines fins als nous jocs d’ordinador. Cris Molins, Jan Grau, els Amics de la baldufa, la Joana Domenge, Francesc Gibert, Joana Riera, Pere Capellà o Aleix Cardona ens permeten una aproximació al món, al sector... i entre aquests l’article “Ludi Antiquarum Emporiarum”. Els jocs de l’antiga Empúries, que descriu extensament l’experiència que, des de fa 4 anys, duen a terme els alumnes de 1r d’ESO de l’institut Flix i que, a grans trets, suposa el reconeixement, l’anàlisi i la recerca de nombrosos jocs d’època clàssica duent-los a la pràctica, durant el Treball de Síntesi, al jaciment arqueològic d’Empúries. Conèixer els jocs d’una època determinada i esbrinar com sorgeixen, la seva funció, en quin context, qui els protagonitzava, qui els potenciava o els permetia, com evolucionaven i degut a què... aquesta és la línia de treball que du a terme l’alumnat per conèixer els jocs en la història o, si voleu, la història a través dels jocs.


Amb el títol Els jocs de l’antiga Empúries o, a què jugaven els nens, joves i adults que vivien a Empúries fa 2.000 anys presentem aquest Treball de Síntesi des del curs 2011-2012 que fem conjuntament amb el Camp d’aprenentatge d’Empúries. Es tracta d’un projecte compartit amb el CdA, interdisciplinari amb diverses assignatures entre les que destaca la història i les llengües, i que té per objectiu endinsar-nos en el coneixement del nostre passat d’una forma lúdica a partir de l’anàlisi, la reflexió i la pràctica dels jocs i diversions dels habitants d’Empúries, en plena romanització. La singularitat del projecte rau en el fet que els jocs i les diferents pràctiques lúdiques es realitzen en un entorn real –no virtual-, compartint els mateixos escenaris (domus, fòrum, tavernes, amfiteatre, temples...) on jugaven els nostres avantpassats.
 

Si voleu saber-ne més, si voleu veure imatges i conèixer quins jocs fan els alumnes entre aquestes restes arqueològiques d’Empúries sols cal que llegiu la revista Caramella!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada